مهار تورم به معنای ارزانی نیست
به گزارش لباس نو، رئیس مرکز تجارت جهانی ایران اظهار داشت: نباید مهار تورم را با ارزان شدن اشتباه گرفت؛ مهار تورم به معنای ثبات قیمت است و مردم بدانند با حقوقشان برنامه ریزی بلندمدتی به منظور زندگی داشته باشند.
به گزارش لباس نو به نقل از مهر، محمدعلی سبزعلیپور در یک گفت و گوی رادیویی ضمن اشاره به شعار سال «مهار تورم؛ رشد تولید» عنوان کرد: رهبری به درستی به این مطلب مجدداً اشاره کردند و تولید را همچنان در دستور کار قرار دادند به صورتی که در چند سال قبل تولید در رأس بود و قرار بوده تا از تولید حمایت نماییم.
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران ضمن اشاره به این که «تشخیص مهم تر از درمان است» متذکر شد: حالا در ارتباط با شعار سال متوجهیم که تشخیص درست داده شده است و وقتی رهبری به درستی تشخیص داده اند که گره مشکلات کجاست. آن چیزی که مردم را پارسال تحت فشار قرار داده تورم و گرانی افسارگسیخته بوده است که سفره ها را کوچک تر کرده است و اگر بتوانیم جلوی گرانی را بگیریم تا حدود زیادی می توانیم آرامش را در جامعه حکم فرما نماییم.
برای غلبه بر مشکلات باید حتما به تولید بپردازیم
سبزعلیپور با تاکید بر این که برای غلبه بر مشکلات باید حتما به تولید بپردازیم، اضافه کرد: تولید زیر بنای مابقی مسائل اقتصادی می باشد که می تواند نسبت به رشد مسائل دیگر کمک نماید. وقتی تولید در کشور راه بیفتد می تواند اشتغال را به خودی خود به دنبال داشته باشد. وقتی چرخ تولید به خوبی می چرخد می تواند کالا به اندازه کافی تولید شود و انبارها پر از کالا شود. فروشنده به دنبال خریدار بگردد و مازاد آن به خارج از کشور صادر شود و ارزآوری برای کشور داشته باشد و برای کشور ثروت تولید نماید.
وی از مهار تورم و تاثیر آن بر کاهش قیمتها گفت و توضیح داد: نباید مهار تورم را با ارزان شدن اشتباه گرفت. منظور از مهار تورم این نیست که بمحض مهار تورم، اجناس ارزان می شود؛ بلکه مهار تورم به معنای ثبات قیمت است و در واقع مردم بدانند با حقوقی که دریافت می کنند به منظور زندگی شان برنامه ریزی بلندمدتی را داشته باشند.
سبزعلیپور ضمن اشاره به این که پس از تشخیص درست مشکلات باید به درمان بپردازیم، اظهار داشت: مسئولین در ارتباط با خط مشی که از جانب رهبری داده شده است، برنامه ریزی درست و دقیقی داشته باشند. متأسفانه غالباً فکر می کنند؛ چون این کلام، شعار سال است به آن اهمیت نمی دهند و در حد شعار آنرا می دانند. درصورتی که این شعار نیست و هدفی بزرگ است که از جانب رهبری ترسیم و بعنوان دستورالعمل صادر شده و همه مسئولین موظف می باشند این دستورالعمل را به درستی در دستور کارشان قرار دهند و اجرا کنند.
وی ضمن اشاره به این که همه دستگاه ها در حوزه خود باید متولی باشند، عنوان کرد: همه می توانند در این حوزه نقش آفرین و در نهایت بسترساز باشند و بتوانند برنامه ریزی درستی انجام دهند و از بخش خصوصی واقعی و کارآفرینان و صاحبان صنایع که می توانند این مهم را از قوه به فعل تبدیل کنند و رشد تولید را داشته باشند، استفاده نمایند.
برای رشد تولید؛ نیازمند حضور قوی بخش خصوصی هستیم
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران با اشاره به اینکه دولت، تاجر خوبی نبوده و نخواهد بود، خاطرنشان کرد: در هیچ کجای دنیا نمی بینید هیچ چیز بزرگی ساخته شده باشد و بگویند این را دولت ساخته است. در ایران هم نداشته و نخواهیم داشت. پس باید از بخش خصوصی برای رشد تولید استفاده نماییم.
وی با اشاره به اینکه باید به دنبال بازار برای محصولاتمان باشیم، اظهار داشت: نمی توان کالایی را تولید و صادر کرد و بعد آنرا محدود نماییم که فقط می خواهیم به جای خاصی صادر نماییم. ما دارای بازارهای هدف یک و دو هستیم که لیست هایشان مشخص هستند.
سبزعلیپور اضافه کرد: بازاریابی باید صورت گیرد و اگر کشوری همسایه نبود و در جایی دورتر از ما بود و پذیرای کالای ایرانی بود، نمی توانیم بگوییم خط مشی ما اینست که فقط با همسایه ها کار نماییم ازاین رو نمی توانیم به شما جنس دهیم. دید ما باید جهانی باشد تا بتوانیم با جهان تعامل داشته باشیم.
وی از تنش زدایی بعنوان یکی از مهم ترین فاکتورها در بحث صادرات یاد کرد و اظهار داشت: همچنان که در ایام گذشته شاهد تنش زدایی با کشورهای مختلف هستیم، ما اگر قرار باشد در دنیا معاملاتی را انجام دهیم و با کشورهای دیگر بتوانیم صادرات و مبادلات اقتصادی انجام دهیم، در اولویت قضیه باید تنش زدایی را در پیش بگیریم. دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی ما باید هم زمان با دستگاه اقتصادی، هر دو این مسیر به خوبی جلو بروند.
منبع: لباس نو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب